Archiwum - Majówka

2013-05-19

Udana majówka w Górsku

Inspirowani wieloletnią tradycją, jak co roku, całą wspólnotą oazową z Torunia wybraliśmy się na majówkę do Górska. Był to wypad rowerowy, aczkolwiek część osób zabrała się samochodem. Wyjechaliśmy w piątek około godziny piętnastej spod kościoła p.w. Świętego Michała Archanioła w Toruniu na Rybakach. Będąc w trasie najważniejsze jest bezpieczeństwo, zatem ubrani w odblaskowe kamizelki ruszyliśmy tam, gdzie szosy biała nić. Za cel obraliśmy sobie Szkołę Podstawową w Górsku. Po drodze odwiedziliśmy cmentarz przy kościele p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego, by pomodlić się przy grobowcu naszych księży michalitów. Długo jeszcze będziemy wspominać czas i wydarzenia wspólnie przeżyte ze świętej pamięci księdzem Romanem oraz księdzem Czesławem. Pracowali Oni długo w naszej parafii. Był to dla nas również czas na chwilę modlitwy i odpoczynku dla chudych nóżek naszych dziewczyn. Do celu dojechaliśmy po około półtoragodzinnej podróży cało i zdrowo. Po rozlokowaniu się w dwóch salach czekaliśmy, aż ekipa szybkiego reagowania zrobi dla wszystkich kolację. Po posiłku trzeba było spalić trochę kalorii - kadra animatorów przygotowała zabawę o symbolicznej nazwie "setka". Mały deszczyk nie zraził nikogo - wszyscy biegali jak nakręcone kurczaki. Młodzież dobrana w pary szukała skrzętnie poukrywanych na terenie całej szkoły numerków od 1 do 100. Każdej liczbie przyporządkowane było pytanie, a każdej odpowiedzi 1 punkt. Było o co walczyć, gdyż główną wygraną była paczka sucharów oraz uścisk dłoni prezesa ekhm, to znaczy moderatora księdza Jerzego. Zwycięska okazała się para najsprytniejsza, najszybsza z dużą wiedzą i wyobraźnią - zdobyli całe 14 punktów. Po "setce" zgromadziliśmy się na wspólnej modlitwie, odśpiewaliśmy apel. Nie mogło także zabraknąć sportu w czystej postaci. Dzięki uprzejmości dyrekcji szkoły mogliśmy do późnych godzin wieczornych korzystać z sali gimnastycznej, więc rozegraliśmy mecz towarzyski w piłkę nożną. Grały nawet dziewczyny  (ba, strzelały bramki!). Każdy dawał z siebie wszystko. Po kilku dobrych godzinach, gdy opadliśmy z sił, przyszedł czas wieczornej toalety i ciszy nocnej. Następnego dnia wcześnie rano o godzinie ósmej
przygotowaliśmy mszę świętą. W Eucharystii oprócz nas brały udział dzieci, które również nocowały razem z nami w szkole. Był to wyjazd wspólnotowy o charakterze integracyjnym i formacyjnym. Ksiądz Jurek na kazaniu poruszył temat grzechu, gdyż dotyczy on każdego z nas. Uświadomił nam, że grzech powoduje zerwanie naszej więzi z Bogiem. Po Eucharystii przyszedł czas na małe co nieco czyli paróweczki (to co kocham). Po posiłku podzieliliśmy się na mniejsze grupy i każda z nich miała spotkanie ze swoim animatorem. Zagłębiając się w temat grzechu rozmawialiśmy o tym, czym jest konkretnie grzech, skąd się bierze, jak go unikać, jak unikać pokus, jak sobie radzić gdy dany grzech został popełniony. Dyskutowaliśmy również na temat istoty i charakteru spowiedzi. Spotkania zakończyły się konkretnymi postanowieniami, abyśmy mogli zacząć działać w kierunku rozwijania naszej więzi z Chrystusem. Zaraz po spotkaniach wszyscy udaliśmy się na wspólny śpiew - było bardzo wesoło. Około godziny trzynastej przyszedł czas na obiad. Pyszne spaghetti ugotowane przez panią kucharkę ze Szkoły Podstawowej w Górsku zniknęło w kilka minut.  Było tak dobre, że chłopcy wylizali nawet garnek razem z chochlą. Po wszystkich porządkach wszyscy razem jeszcze udaliśmy się na salę gimnastyczną, gdyż przez cały wyjazd pogoda nas nie rozpieszczała i padało bardzo ostro. Na sali wedle uznania: trochę siatkówki,  koszykówki, piłki nożnej. Mieliśmy pecha o tyle, że padało jak z
cebra, dlatego nasz kochany ksiądz Jerzy załatwił transport dla naszych
rowerów z powrotem do Torunia. Dzięki uprzejmości przyjaciół naszej wspólnoty mogliśmy wrócić do domu bez ryzyka przeziębienia, podróżując cudownym wynalazkiem, jakim jest samochód. Wyjazd, a raczej wypad zaliczam do jak najbardziej udanych, ponieważ był czas na zabawę, a także na formowanie siebie oraz zastanowienie się nad swoim życiem duchowym. Dziękujemy uprzejmie dyrekcji Szkoły Podstawowej w Górsku za udostępnienie całego obiektu i sprzętów, a także ks. Jerzemu i animatorom za zaangażowanie w organizację majówki. Do następnego razu!